Jászárokszállás Város Önkormányzata Képviselő-testületének 115/2004. (IX.09.) határozata

     



/A Gondozási Központ működéséről/

 

 

Jászárokszállás Város Önkormányzat Képviselő Testülete megtárgyalta és – a szociális bizottság véleményét figyelembe véve – egyhangúlag elfogadta a gondozási központ működéséről szóló intézmény vezetői beszámolót.

Megállapította, hogy a Gondozási Központ a lakosság megelégedésére biztosítja a város szociális alapellátását, az Idősek Otthona pedig a nyugodt, biztonságos nyugdíjas életet.

A Képviselő Testület a szociális gondoskodás keretén belül nyújtott ellátások törvényi feltételeinek biztosítása, valamint a színvonal emelkedése érdekében a következő feladatokat határozza meg:

 

1.) A Házi segítségnyújtás keretében növelni kell a szakképzett gondozónők létszámát, ezzel egyidőben a tiszteletdíjas gondozónők számát csökkenteni szükséges.

 

2.) A Családsegítés alapellátás körében a szakképzett dolgozók foglalkoztatását kell biztosítani. Ezt átképzésen való részvétellel, továbbtanulási kötelezettség előírásával és a tagintézmények közötti áthelyezések elrendelésével kell biztosítani.

 

3.) Az Idősek Klubja dolgozói létszámát a miniszteri rendelet mellékletében foglalt kötelező minimum létszámához kell igazítani.

 

4.) Az Idősek Otthona „Apartmanház” – maximális 28 fős ellátotti létszámhoz igazodó engedélyezési eljárását meg kell indítani.

A részmunkaidős foglalkoztatási megállapodásokat meg kell kötni. A létszámot a jövőbeni véglegesen engedélyezett létszámhoz igazítva kell megállapítani.

 

5.) Ezen szervezeti változásokat követően az intézmény alapító okiratát módosítani szükséges, ezzel párhuzamosan a működéi engedélyek felülvizsgálatát is el kell végezni.

 

6.) A Képviselő Testület megbízza a Polgármesteri Hivatal pénzügyi irodáját, hogy készítsen gazdasági számításokat (költségelemzést) a határozatban foglalt kötelezések pénzügyi szükséglete, valamint az állami finanszírozás összege összevetésével.

 

7.) A Képviselő Testület megbízza a Gondozási Központ vezetőjét, hogy készítsen egy felmérést az idősek körében arról, hogy szükség van-e egy gépkocsira, - mellyel a házi gondozottakat beszállítanák az Idősek Klubjába - illetve az azzal történő szolgáltatásra.

  

 

Határidő:      1-3-ig, 5.,: 2005. december 31.

                      4.): 2004. szeptember 30.

                      6.): 2004. december 31.

Felelős:        1-5-ig:  Kaszab Attiláné intézményvezető

                     6.) Pénzügyi iroda vezetője

                     7.) Mudris Andrásné dr. aljegyző (Alapító Okirat módosítása)

 


2021-01-27 10:16


Vissza